آموزش بخش مالکین و ساکنین ۱۳۹۶/۶/۲۴ ۱۸:۲۶:۴۰

این بخش شامل کلیه اطلاعات و راهنمایی های لازم جهت استفاده ساکنین و مالکین از سامانه مدیریت مجتمع یونیتا میباشد.  در صورتیکه مدیر یا مسئول مجتمع هستید بهتر است از آموزش مربوط به مدیریت مجتمع در این لینک استفاده کنید.

مالکین و ساکنین مجتمع ها از سه روش می توانند با سامانه در ارتباط باشند که می توانید ویژگی ها و راهنمای استفاده از هریک را در زیر مشاهده کنید.

۱- از طریق وبسایت سامانه

۲- از طریق ربات تلگرام

۳- از طریق اپلیکیشن اندروید و ios

جهت استفاده ساکنین و مالکین از سامانه ابتدا باید مدیر ساختمان اطلاعات شما و واحدهای مربوط به شما را در سامانه وارد کرده باشد.

پس از ثبت نام شما توسط مدیر ساختمان یک پیامک حاوی نام کاربری ( شماره موبایل) و کلمه عبور (مانند تصویر زیر) برای شما ارسال می گردد )مطابق تصویر) که از آن برای ورود به سیستم می توانید استفاده کنید

پیامک یونیتا

۱ – استفاده از وبسایت سامانه

برای ارتباط از این طریق کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و یا از طریق مرورگر موبایل یا کامپیوتر خود به همین آدرس مراجعه کنید :‌ app.unita.ir

پس از ورود به این صفحه کافیست با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه شوید.

فرم ورود

پس از ورود به سامانه ابتدا همانطور که مشاهده میکنید در بالای صفحه و با هشداری نارنجی رنگ از شما خواسته می شود تا کلمه عبور خود را در اولین فرصت تغییر دهید.

البته این به این معنا نیست که دفعات بعد نمیتوانید با این کلمه عبور وارد شوید و تنها برای امنیت بیشتر، ما به شما توصیه میکنیم تا کلمه عبور خود را تغییر دهید.

تغییر رمز عبور ۱

به جز هشدار نارنجی رنگی که در بالای صفحه قرار دارد شما می توانید از قسمت بالای سمت چپ صفحه و کلیک روی منوی کنار اسم خود با انتخاب گزینه تغییر رمز عبور هم نسبت به تغییر آن اقدام نمایید.

تغییر رمز عبور

پس از ورود به نرم افزار خواهید دید که در محیط داشبورد، آخرین وضعیت مالی واحدهای شما، نظرسنجی های فعال و یک تابلو اعلانات که آخرین اطلاعیه ها و قوانینی که مدیر ساختمان ارسال کرده را می توایند مشاهده کنید. یک ویجت آب و هوا هم برای اطلاع و برنامه ریزی کارهای شما در داشبورد در نظر گرفته شده است.

اگر هر کدام از این قسمت ها اطلاعاتی نداشتند به این معنی است که مدیر ساختمان هنوز اطلاعاتی را جهت مشاهده برای شما ارسال نکرده است.

داشبورد ساکن

کافیست از منوی کنار برنامه گزینه شارژها و پرداخت ها را انخاب نمایید تا لیست کلیه صورتحساب های صادر شده برای واحد خود را مشاهده کنید و از طریق آیکون انتهای سمت چپ هر سطر از جدول صورتحساب، به جزییات آن نیز دسترسی داشته باشید.

صورتحساب های من

شما به دو طریق می توانید مبالغ صورتحساب های خود را مشاهده و پرداخت نمایید.

در محیط داشبورد برنامه و از قسمت وضعیت مالی واحد های شما، اطلاعات واحد و مبالغ تراز آن واحد را مشاهده و برای تسریع در انجام کار از دکمه پرداخت می توانید نسبت به پرداخت صورتحساب خود اقدام نمایید.

در روش دوم با انتخاب گزینه شارژها و پرداخت های من در قسمت منوی کناری برنامه به ریز صورتحساب های واحد های خود دسترسی خواهید داشت که با انتخاب گزینه ثبت پرداخت در بالای سمت چپ فرم می توانید همانند عکس زیر وارد قسمت پرداخت شوید.

روش های پرداخت

همانطور که در لیست می بینید ابتدا پرداخت کننده را مشخص و سپس یکی از روش های پرداخت را انتخاب می کنید.حالا فرم را با توجه به اطلاعاتی که در هر روش پرداخت از شما می خواهد پر کنید و سپس دکمه ثبت پرداخت را انتخاب کنید.

پرداخت شارژ و صورتحساب ها

توجه داشته باشید که بعد از پرداخت، صورتحساب شما وقتی اعمال می شود که از طرف مدیر ساختمان تایید شده باشد.

در این مرحله نیز می توانید از طریق قسمت تابلو اعلانات داشبورد از آخرین اطلاعیه هایی که مدیر ساختمان برای شما ارسال کرده مطلع باشید. همچنین می توانید روی هر کدام از آنها کلیک کنید تا جزییات آن را مشاهده کنید.

راه دیگر دسترسی نیز انتخاب گزینه تابلو اعلانات از منوی کناری نرم افزار می باشد تا ضمن مشاهده تمامی اطلاعیه ها با کلیک بر روی آن ها از جزییات با خبر و حتی در صورت نیاز برای خود پرینت بگیرید.

تابلو اعلانات

شما می توانید مثل بقیه گزینه ها، هم از طریق داشبورد در جریان نظرسنجی های فعال قرار بگیرید و هم از منوی کناری این گزینه را انتخاب کنید.

برای شرکت در نظر سنجی ها کافیست بر روی هر کدام کلیک کنید و با انتخاب گزینه ها در نظرسنجی شرکت کنید.

نظرسنجی ها

در نظر داشته باشید که اگر مدیر ساختمان به شما این دسترسی را داده باشد، میتوانید نتایح نظرسنجی ها را هم مشاهده کنید و از این همه امکانات لذت ببرید.

به راحتی از منو کنار نرم افزار، قسمت درخواست ها و شکایات را انتخاب کنید، اگر از قبل بابت موضوعی به مدیر ساختمان درخواست و یا شکایتی ارسال کردید در اینجا یک لیست کامل از آن ها را مشاهده می کنید که با انتخاب هر کدام می توانید از جزییات درخواست ها و پاسخ مدیریت با خبر باشید. 

درخواست ها و شکایات

اگر میخواهید درخواست جدیدی ثبت کنید، در قسمت چپ بالای صفحه دکمه ثبت درخواست جدید را بزنید تا وارد صفحه ای مشابه این صفحه شوید.

ارسال درخواست ها و شکایات

حال اطلاعات مربوطه را در فرم وارد کنید و با انتخاب دکمه ثبت درخواست، آن را برای مدیر ساختمان ارسال کنید.

اگر این امکان را مدیر ساختمان برای شما فعال کرده باشد می توانید با انتخاب گزینه گزارشات مالی از منو کنار نرم افزار آن را باز و انواع گزارشاتی که مدیر ساختمان به شما دسترسی داده است را میتوانید مشاهده کنید.

گزارش هزینه و درآمد مجتمع

صورت وضعیت مالی مجتمع

ممکن است مدیر ساختمان امکان مشاهده هیچ یک از گزارشات را فراهم نکرده است. در این صورت این گزینه تا فعال سازی آن توسط مدیر مجتمع، مشاهده نمی شود.